الثلاثاء، 8 مايو 2012

بما لا يخالف شرع الله 3

الثورة العظيمة، الشامخة، العالمية، الربيع العربى
أعمل بيهم إيه، أكل بيهم عيش، أحمى مراتى وعيالى
أدفع بيهم فاتورة الكهربا؟

نص مصر تحت خط الضياع، بلدنا فقيرة، موبؤة، مش شايفين لها مستقبل،
بلدنا جهلة، و تايهة
بس رينا يخليلنا المشير و الجنزورى و مجلس قريش... سورى قصدى مجلس الشعب

فكك من الغم دة بقى و دعنى أحكيلك المصيبة اللى حاصلتلى
و انا بتفرج على مجل الشعب كتبت تويتة (تحت إسمى المستعار مش الحقيقي) أن مجلس الشعب بتاعنا مجلس معشر قريش، طلعت واحدة بنت حلال كنت مستأمناها على السر بتاعى قالت لأخ اللى هو صاحبى "مصطفى" و الراجل كان شهم بصراحة بعد ما مسح بكرمتى الباركيه، سرحنى تسريحاً جميلاً

أنا إتفرقعت يا جدع و بطريقة ليست لطيفة بالمرة، طب نفعنى بإيه موضوع البلوجينج ده وانا وحيدة شريدة كدة؟
و أفهمة إنتظر يابنى، ويحك ماذا أنت بفاعل، ولا حياة لمن تنادى، ماهو أصله بيحب &$&#&#$^& الإخوان و بيموت فيهم أكتر من الحياه ذاتها، و رحت أكلمه تانى بعديها بشوية، بس هو خلانى أكتشف إنى تافهة ماليش لازمة، معنديش إحساس بالمسؤلية و لا حاسة بظروف البلد........
طب هو انا اللى قتلت الناس، ولا انا اللى سحبت ترشيح الشاطر و جبت الspare من الشنطة
أنا اللى وقفت هتفت قدام سفرة السعودية
أنا اللى عملت ثانوية سنة واحدة
انا اللى خرمت الأوزون
انا كل اللى بعمله إنى بقول رأىى، و أكيد الناس عمرها ما بتتفق على رأى

"إننتى طالق طالق" إهئ إهئ

هو دة اللى حصل، فبغريزة الإنتقام اللى عند المرأة مننا، رحت مشلفطة مرسى فى تويتاتى النهاردة

بالشفة يا تيفة

"آدى اللى خدناه من الثورة"

سلام


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق