السبت، 7 يناير 2012

تنحى؟ تخلى؟ إتخلع

ياه، زمن... بقالى بتاع يومين مكتبتش... أنا زهقت أصلى (زييك بالظبط) من كتر السياسة، و كنت خلاص هالجئ للكتابة الأدبية، بس بصراحة أستفزنى الناس ال....
هاسألك سؤال:
مبارك؟ إيه اللى حاصلو
أ) تنحى عن السلطة
ب) تخلى عن المسؤلية
جـ) الجيش خلعو
أيوة، أنت متخيل أن التحرير عمل حاجة! بس قبل أما تبتدى تزعق، عايزة أقولك الراجل ممشيش أصلاً
ركز
أنت شوفته بيقول أنا ماشى؟
شوفت ورقة بتقول أنه إستقال عليها إمضيته؟
خلاص... لما تبقى تشوف تبقى تتكلم


بالنسبة لسؤال المرة اللى فاتت:
نظرية المؤامرة بتقول إيه؟
أن أنا برئ و إنت برئ و فيه حد تالت بيلعب ما بينا صح؟ بس لو ركزت هتلاقى أن الموضوع أبسط من كدة، من الآخر الرجل اللى مشاننكلاك فى طريقك هى رجلك أنت مش رجل حد تالت (ركز)،
 كل المصريين دلوقت مستنيين الفرعون الجديد عشان يقدموله فروض الطاعة، عشان كلنا قطط سيامى

"نزلت و قلت أنا مش راجع، كتبت بدمى فـ كل شارع، سمعنا اللى مكنش سامع...
...و بكرة واضح قدامنا"

سؤال
إيه معلوماتك عن الخلافة الإسلامية؟

عيد ميلاد سعيد

أشوفك بكرة

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق