السبت، 24 نوفمبر 2012

ميدان مصر

انا عايزة جيكا
مكملين


انا ماليش دعوة، انا عايزة سالى زهران

طلعولى البير من السجن

مرسى... فين وديع؟ مسجون ليه؟ هل ده شرع ربنا؟

بديع... انت بتحارب فكرة بدخان و رصاص الداخلية، و الافكار ماتتحربش غير بافكار

انا شوفت مصر... مصر مش عوزاكو، مش هاتنفذ كلامكو ولا بالرصاص و الدم

انا شوفت مصر.. ايوة... كل مصر

عايز فلوس... خد... اسرق براحتك، عايز جبروت؟ اتجبر، اركب و دلدل رجليك، بس هاتلى الناس اللى راحت
غير كدة ماتتوقعش اننا نبوس ايدك و رجلك و نقولك امين
ماتتوقعش ان مصر نسيت فى سنتين شعور الحرية و الرفض
ماتصدقش انك وصلت، لا

عشان انتو ديابة بتاكل فى بعض، عشان متعودين على البيع و الشرا، و عمر ما حد فيكو بيدى التانى الامان

احنا جمعنا الحب، و انتو جمعكو المصلحة

احنا جمعنا الفكرة و الامل، و انتو جمعكو الفلوس و السلطة

احنا دينا حقيقي، فمابناكلش من وراه عيش،
احنا بنحترم أقل واحد بنطبطب عليه، مش بنشتريه بالفلوس
احنا بنربى ولادنا على الحرية، مش على العبودية

احنا هانكسب، و هانرجع جيكا، و الف جيكا غيره، 

الافكار مابتموتش حتى لو اللى شايلنها فى قلوبهم ماتو او اتسجنو و اتعذبو



سلام




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق